Informacja

Informacja

Data dodania: 10-03-2022

Data ostatniej modyfikacji: 10-03-2022

Od 1 lipca 2021r. obsługę rządowego programu „Dobry Start” przejął Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który będzie przyznawał i wypłacał świadczenie dobry start w miejsce gminnych i powiatowych organów właściwych, zapewniając w pełni zautomatyzowany proces obsługi tego programu.

Wnioski  można złożyć do ZUS tylko drogą online:  za pośrednictwem portalu informacyjno-usługowego Emp@tia, przez bankowość elektroniczną lub portal PUE ZUS.  Natomiast nie ma możliwości składania wniosków w formie papierowej  bezpośrednio w ZUS ani za pośrednictwem poczty.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2021 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu "Dobry start" (Dz. U. z 2021 r. , poz. 1092)
Ustawa z dnia 15 kwietnia 2021 r. o zmianie ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1006)

Od 1 stycznia 2022 r., zgodnie z wprowadzonymi zmianami do rządowego programu „Rodzina 500+” zmieniły się zasady naboru wniosków o przyznanie świadczenia wychowawczego.
Według nowych zasad, obsługę przyjmowania i rozpatrywania wniosków oraz przyznawania świadczenia wychowawczego przejął Zakład Ubezpieczeń Społecznych w miejsce dotychczasowych realizatorów programu.
Wnioski do ZUS można złożyć tylko drogą elektroniczną przez Internet, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazany we wniosku rachunek bankowy.

  • Ciechanów
  • Otwórz się na Ciechanów
  • Mazowsze
  • Dofinansowania
  • EFS
  • Kapitał ludzki
  • mjwpu